Zrodziło problemy:
Od momentu wstąpienia przez Polskę do Unii Europejskiej do naszego kraju sprowadzono kilka milionów samochodów. Zrodziło to dwa problemy:
- konieczność szybszej realizacji planów budowy dróg dostosowanych do wzmożonego ruchu
- przechowywania pojazdów
Z dnia na dzień powstało zapotrzebowanie na garaże, pawilony, wiaty. W ten sposób na popularności zyskały płyty warstwowe.
Płyty obornickie świetnie nadają się bowiem do budowy garażów, gdyż są lekkie i zarazem wytrzymałe, a do tego łatwo się je montuje. Obiekt z płyt warstwowych potrzebuje znacznie lżejszych fundamentów niż ten murowany, co przekłada się na niższe koszty budowy oraz krótszy czas realizacji inwestycji.
Powszednim blaszaku samochód prawdzie
Panele z blachy i poliuretanowego wypełnienia mają jednak jeszcze jedną istotną zaletę - doskonałe parametry termoizolacyjne. W zwykłym blaszaku samochód nie jest praktycznie chroniony przed zimnem, co może skutkować częstym rozładowaniem akumulatora. Płyty warstwowe bardzo dobrze zatrzymują ciepło w obiekcie, więc są idealne jako materiał na garaż.
Niepomierne znaczenie głównej
Przechowywanie auta w obiekcie pokrytym płytami obornickimi ma jeszcze tę zaletę, że utrzymuje się w nim stała temperatura. Ma to duże znaczenie zwłaszcza zimą, gdy z ciepłego mieszkania przesiadamy się do wyziębionego pojazdu, co może negatywnie wpływać na naszą percepcję oraz bezpieczeństwo jazdy. W garażu z płyt warstwowych amplitudy temperatur są znacznie mniejsze, a w przypadku ogrzewania budynku - praktycznie zerowe.